Nástrahy letiště V: Po přistání
V posledním článku ze série "Nástrahy letiště" se dozvíte, co se bude dít po přistání a co si počít, pokud vám nedorazí zavazadlo.
Po výstupu z letadla se znovu dostáváme do prostor letiště, tentokrát v cílové zemi.
Znovu musíte projít pasovou kontrolou. Tedy pokud jste přiletěli do země mimo území Schengenského prostoru. Kontrola už bývá jen elektronická, kdy se jen scanuje pas s biometrickými údaji.
Po kontrolách dojdete do prostor k vyzvednutí vašeho zavazadla. Nad každým pojízdným pásem je informační tabule s uvedením města, odkud zavazadla přiletěla.
Najděte svůj pojízdný pás a až uvidíte své zavazadlo, sundejte ho z pásu a na štítku zkontrolujte, jestli je tam vaše jméno.
A když vaše zavazadlo nedorazilo?
Neopouštějte letiště, ale naopak najděte hned reklamační přepážku (bývá v prostoru výdeje zavazadel s názvem baggage claim) a ohlašte to. Letištní pracovnice s vámi sepíše protokol a bude chtít také adresu, kam má být zavazadlo po nalezení dopraveno. Proto pokud budete bydlet v hotelu, buďte připraveni a nahlaste název a adresu hotelu. Nejčastěji dorazí zavazadlo později a z letiště vám ho přivezou až na tuto adresu.
Pokud by se přece jen stalo, že vám zavazadlo nedorazí, řešte s leteckou společností jeho ztrátu.
V každém případě žádejte kompenzace za opožděné dodání nebo za jeho ztrátu. Na webových stránkách společnosti k tomu mají speciální formuláře. Můžete také využít infolinku a poradit se o postupu.
Důležité je nechat si doklady k letu. Boarding pass s ústřižkem k zavazadlu budou po vás budou při reklamaci požadovat.
Když máte štěstí a zavazadlo se neztratilo, od pásu odcházíte s vaším zavazadlem přes celní kontrolu do příletové haly. Celní kontroly bývají zpravidla namátkové.
V příletové hale máte většinou k dispozici bankomaty, směnárny a informace, kde vám poradí, jak se nejlépe z letiště dostat do vašeho místa ubytování.
Šťastný pobyt v zahraničí.